I staden mellan bergen

Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Hemlängtan

Av Granholm - 21 september 2009 18:50

Nu har vi bott ute i spikarna hos Sussies moster i lite mer en 3 veckor och förutom en jäkla dyr bensinräkning så börjar jag få lite hemlängtan. Men nu är det nog inte många dagar kvar innan jag packar ihop och beger mig hemåt.


Igår var det kyrkval så jag bjuder på denna idag.


En liten diskret gubbe kom smygande in i kyrkan efter gudstjänsten och ville bikta sig.
- Det är nämligen så att min hustru böjde sig fram över frysboxen, när hennes kjol gled upp då brast det för mig. Jag drog upp kjolen, ner med trosorna och satte på henne allt jag orkade.
- Det är ingen synd att ha det trevligt med frun, helt naturligt svarade prästen.
Gubben tackade och gick lättad därifrån. Efter en stund kom en försynt gumma och ville även hon ha syndernas förlåtelse.
- Jo igår när jag böjde mig fram över frysboxen, kom min gubbe och satte på mig. Jag skäms så.
- Det är inget att skämmas för svarade prästen, din man har nyss varit här och jag sade att man måste ha trevligt inom äktenskapet.
- Så då är vi fortfarande välkomna till kyrkan?
- Javisst, svarade prästen.
- Det var skönt att höra, sa gumman för på Willys är vi inte välkomna längre.



 
 
Le Joss

Le Joss

22 september 2009 16:05

Hej! Ville bara berätta att jag satt igång en ny tävling i min blogg, så kika gärna in och bestäm vad just DU vill vinna! ;-) Kram Le Joss

http://lejoss.blogg.se

 
camilla

camilla

29 september 2009 08:52

Fin blogg :)
ta gärna en titt in till min och svara på dagens fråga. :)
Ha en bra dag!

http://www.dedicated.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

-

Av Granholm - 2 november 2009 07:23

Att jobba Måndag morgon är ju lika uppskattat som en parkeringsböter. ...

Av Granholm - 1 november 2009 19:32

Nu har vi flyttat till hus på Alnön. Så nu kanske bloggandet kommer igång, jag ska nämligen få ett datarum. Bloggandet gick kanon hemma i lägenheten. Jag hade en stationär dator som jag kunde använda. Den 12 april föddes vår lilla prins och datamöb...

Av Granholm - 23 oktober 2009 19:03


Nu har mjölken tagit slut här hemma, säljer därför ett 10 pack choklad sugrör. Men det finns bara 6 st kvar i packetet. Dessa räcker till 6 st stora glas med mjölkchoklad kanske till 7 st glas om man vill ha lite svagare. Man stoppar ner sugröret i m...

Av Granholm - 22 oktober 2009 11:18

Nu har Sussie fått främmande. Så nu får jag inte var hemma längre så nu åker jag . Hej Hej ...

Av Granholm - 20 oktober 2009 16:54

Igår såg jag på FÄRJAN 3. Och om dansen dom visade där är accepterad på dansveckan i malung då ska jag helt klart börja dansa eller gnida mig eller vad dansen nu kallades.   Granholm go for Dirty Dancing ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards