I staden mellan bergen

Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Varför så bråttom?

Av Granholm - 7 september 2009 15:43

Eftersom vi är mitt uppe i ett stambyte hemma så har vi lånat Sussies mosters hus eftersom hon är på semester. Detta utspelade sig i huset igår.

 

Det är 6 sep en underbar sensommar dag. Jag sitter på altanen och njuter av eftermiddagssolen. Jag tänker för mig själv att  sommaren är inte riktigt slut ännu när jag fortfarande känner värmen och hör måsarna skrika vid havet. Då händer det som jag aldrig kunnat drömma om. Det knackar på dörren och jag springer genom huset och funderar på vem det skulle kunna vara. Där utanför står det  2 st tjejer som säger  – Hej vill du köpa jultidningar. Självklart fick dom dörren i ansiktet och jag skrek efter dom och frågade om dom ville köpa nästa års majblommor ?

 

Vill minnas att man åkte spark när man sålde jultidningar på min tid och vad jag vet så glider inte sparken så bra i början på semtember.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

-

Av Granholm - 2 november 2009 07:23

Att jobba Måndag morgon är ju lika uppskattat som en parkeringsböter. ...

Av Granholm - 1 november 2009 19:32

Nu har vi flyttat till hus på Alnön. Så nu kanske bloggandet kommer igång, jag ska nämligen få ett datarum. Bloggandet gick kanon hemma i lägenheten. Jag hade en stationär dator som jag kunde använda. Den 12 april föddes vår lilla prins och datamöb...

Av Granholm - 23 oktober 2009 19:03


Nu har mjölken tagit slut här hemma, säljer därför ett 10 pack choklad sugrör. Men det finns bara 6 st kvar i packetet. Dessa räcker till 6 st stora glas med mjölkchoklad kanske till 7 st glas om man vill ha lite svagare. Man stoppar ner sugröret i m...

Av Granholm - 22 oktober 2009 11:18

Nu har Sussie fått främmande. Så nu får jag inte var hemma längre så nu åker jag . Hej Hej ...

Av Granholm - 20 oktober 2009 16:54

Igår såg jag på FÄRJAN 3. Och om dansen dom visade där är accepterad på dansveckan i malung då ska jag helt klart börja dansa eller gnida mig eller vad dansen nu kallades.   Granholm go for Dirty Dancing ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards