I staden mellan bergen

Alla inlägg under december 2008

Av Granholm - 31 december 2008 09:08

Gott nytt år

Så var det dags för nytt år igen. Vet inte vad ni andra tänkte göra ikväll men jag och Sussie ska spendera kvällen hos ett par kompisar på middag och lite "annat".  Vi ska äta sista middagen för i år =)


Så här såg jag ut när jag var lite. Nu är jag stor.

Av Granholm - 30 december 2008 17:48

Av Granholm - 29 december 2008 15:31

Så nu var dom inköpta. köpte det billigaste jag hittade sedan blir det som alltid man glömmer tända på dom , så man får man göra nåt kul med dom i sommar istället.

Av Granholm - 28 december 2008 14:31

Av Granholm - 27 december 2008 15:19

På annandag Jul var det dags för vinterns första angling. Termometern hemma hos mig stod på + 1 så jag tänkte detta blir en skön dag , men innan jag hade tagit mig ut till platsen vi skulle vara på så hade temperaturen slagit om till -11 borde ha förstått att det inte var lika varmt där som i stan men det gick vägen fast jag klädde mig lite för lite.


Tog lite sov morgon så jag  klev inte ut på isen förens klockan började närma sig 8 , Roland och Fredrik hade varit ute sen ca 6:30 och hade endast 2 angeldon kvar att sätta när jag gjorde entre. Snäll som jag var satte jag det sista så dom fick tina upp sina frusna händer. Hålen hade gått fort att borra eftersom dom tidigare i år hade varit ner till Bollnäs och köpt en motordriven isborr med dm på 250 mm


Vi hade inte suttit länge förens den första och den mest spännande knallkorken skulle smälla av och som alltid blev det en riktig spring tävling för att se vem som skulle hinna fram först. Och denna gång vann Hassels If forward Roland och böjde sig snabbt ner framför hålet. Men det som hade nappat på mörten som vi satt som bete stack i väg med en  skrämd katts hastighet och det bara ven och visslade i rullen på donet. Linan började ta slut så  Roland hade inget annat val än att sätta stopp och göra ett mothugg , Fast detta ofta slutar med förlust när man gör detta i för tidigt skedde.  Men kroken hade satt sig  fint och han blev alldeles röd i ansiktet när han började dra in fångsten. han viskade till oss andra att detta var en riktigt fin madam.  Fredrik tyckte sig skymta nått riktigt fint nere i hålet när den plötsligt la sig på sidan i ishålet och vägrade komma upp ur hålet.  Roland hade inget annat val än att reda ut den sits han hade satt sig i och fick stoppa ner armen i hålet för att se vad han kunde göra åt situationen. men tyvärr var det enda som kom upp ur hålet en bit lina . både Krok , Mört och gädda hade get sig iväg . Så återigen gick den stora Gäddan som segrare ur striden. Med gråten i halsen gick vi tillbaks till elden.   Ingen av dom resterande 7 gäddorna som vi drog upp kunde mäta sig med denna madam.



Av Granholm - 23 december 2008 14:33

Av Granholm - 22 december 2008 13:33

- Varför är kvinnobröst som en Bilbana på julafton?
- De är båda ämnade för barn, men det är männen som leker med dem.



Av Granholm - 21 december 2008 20:47

Vet ni varför Jultomten inte har några barn ?    Han kommer bara 1 gång per år och då kommer han i skorstenen.

Ovido - Quiz & Flashcards