I staden mellan bergen

Alla inlägg under september 2009

Av Granholm - 28 september 2009 20:28

I helgen så tog jag med mig delar av  Darkpikes och drog till Handöl vid norska gränsen för att vissa dom hur man fiskar ädelfisk Tungan ute

Fångstmetoden var riktat fiske mot canadaröding, men rödingen hade börjat lekt och gått in på grundare vatten. Så efter 5 timmars fiske så hade fortfarande ingen fisk dragits upp och vi beslutade oss för att ge upp.


Dagen efter så var vädret inget vidare det blåste kraftigt och fiskesuget att fiska i samma sjö igen var inte så starkt. Och eftersom det var fiskeförbud i allt annat rinnande vatten så beslutade vi oss för att ta en lite fjällvandring istället. Det var riktigt skönt att få komma iväg och vila upp sig lite.



                                 


Av Granholm - 21 september 2009 18:50

Nu har vi bott ute i spikarna hos Sussies moster i lite mer en 3 veckor och förutom en jäkla dyr bensinräkning så börjar jag få lite hemlängtan. Men nu är det nog inte många dagar kvar innan jag packar ihop och beger mig hemåt.


Igår var det kyrkval så jag bjuder på denna idag.


En liten diskret gubbe kom smygande in i kyrkan efter gudstjänsten och ville bikta sig.
- Det är nämligen så att min hustru böjde sig fram över frysboxen, när hennes kjol gled upp då brast det för mig. Jag drog upp kjolen, ner med trosorna och satte på henne allt jag orkade.
- Det är ingen synd att ha det trevligt med frun, helt naturligt svarade prästen.
Gubben tackade och gick lättad därifrån. Efter en stund kom en försynt gumma och ville även hon ha syndernas förlåtelse.
- Jo igår när jag böjde mig fram över frysboxen, kom min gubbe och satte på mig. Jag skäms så.
- Det är inget att skämmas för svarade prästen, din man har nyss varit här och jag sade att man måste ha trevligt inom äktenskapet.
- Så då är vi fortfarande välkomna till kyrkan?
- Javisst, svarade prästen.
- Det var skönt att höra, sa gumman för på Willys är vi inte välkomna längre.



Av Granholm - 13 september 2009 14:07

  Förrra månaden hade vi fint besök i tynderö utav en av medlemmarna från Darkpikes crew. Men istället för fiske blev det jakt på havsörn. Trots att denne medlem offrade 4 st limpor och rösten sin på att locka på fågel så uteblev jaktlyckan.


Ryktet säger att även hans fisketurer brukar sluta på det sättet.


  

Av Granholm - 9 september 2009 13:19

Nu är det avgjort 50.6 % av läsarna tycker att Juli är den bästa månaden.

Av Granholm - 9 september 2009 13:04

Lånade min systers bil några veckor i sommar. Passade då på att pimpa den lite. Min syster uppskattade verkligen denna lilla styling.


  

Av Granholm - 7 september 2009 15:43

Eftersom vi är mitt uppe i ett stambyte hemma så har vi lånat Sussies mosters hus eftersom hon är på semester. Detta utspelade sig i huset igår.

 

Det är 6 sep en underbar sensommar dag. Jag sitter på altanen och njuter av eftermiddagssolen. Jag tänker för mig själv att  sommaren är inte riktigt slut ännu när jag fortfarande känner värmen och hör måsarna skrika vid havet. Då händer det som jag aldrig kunnat drömma om. Det knackar på dörren och jag springer genom huset och funderar på vem det skulle kunna vara. Där utanför står det  2 st tjejer som säger  – Hej vill du köpa jultidningar. Självklart fick dom dörren i ansiktet och jag skrek efter dom och frågade om dom ville köpa nästa års majblommor ?

 

Vill minnas att man åkte spark när man sålde jultidningar på min tid och vad jag vet så glider inte sparken så bra i början på semtember.

Av Granholm - 2 september 2009 10:20

Ha ju kanse glömt att berätta att jag håller på att läsa en valederingsutbildning till en sån där som skuttar runt med matbrickor på sjukhuset.Nä inte riktigt så men till Undersköterska/Mental skötare.


Kan plusa på 2000 kr på lönen varje månad och sedan så ökar ju möjligheterna till att kunna söka nya jobb.


Men det stora problemet är bara att läxor suger.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards